Etsimme positiivisia ilmiöitä asunto-osakeyhtiöiden toimintaympäristöstä

Julkaistu: 05.06.2024

Etsimme Pirkanmaan alueelta:

Vuoden puheenjohtajaa

Ennalta määrättyjä palkintokriteerejä ei ole. Kuitenkin viime vuonna raati kiinnitti huomiota siihen, miten puheenjohtaja oli johtanut hallituksen ja isännöitsijän toimintaa, miten suunnitelmallisesti hän oli edistänyt taloyhtiön korjauksia ja huolehtinut sen taloudesta ja millainen viestijä ja kuuntelija hän oli. Pisteitä ei saanut pelkästä pitkästä hallituskokemuksesta tai uhrautuvasta omistautumisesta taloyhtiön pienimmillekin asioille. Palkittavan puheenjohtajan valitsee Kiinteistöliitto Pirkanmaa ry:n hallituksen työvaliokunta.

Vuoden taloyhtiötekoa

Ennalta määrättyjä palkintokriteerejä ei ole. Taloyhtiöteko voi olla yhtä hyvin korjaushanke, työn sankari kuin mobiilisovellus. Kuitenkin viime vuonna raati kiinnitti huomiota siihen, että voittaja oli ajallisesti rajattu, teknisesti kunnianhimoinen korjaushanke, joka säästi energiaa, luontoa ja rahaa ja paransi koko taloyhtiön esteettömyyttä ja yksittäisten osakkaiden asumisviihtyvyyttä. Hankkeen viestintään oli panostettu ja siihen oli saatu avustusta. Palkittavan taloyhtiöteon valitsee Kiinteistöliitto Pirkanmaa ry:n hallituksen työvaliokunta.

Voittajat julkistetaan Pirkanmaan Taloyhtiöpäivässä 22.10.2024. Jokaiselle ilmiantajalle annetaan kiitokseksi digitaalinen lukuoikeus Taloyhtiön energiatehokkaat lämmitysratkaisut -teokseen. Lukuoikeus on 1 kk pituinen ja se otetaan käyttöön tammikuussa 2025. Lukuoikeuden arvo normaalisti on 39,00e. Ehdota palkittavaa tahoa 30.9.2024 mennessä. Pääset tekemään oman ehdotuksesi tästä.

Voit lukea uutisen viime vuonna palkituista perusteluineen tästä linkistä.

Valtakunnalliset huomiot vuonna 2025

Keväällä 2025 valitaan Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko Helsingin Taloyhtiö2025-tapahtuman yhteydessä. Vuoden hallituksen puheenjohtajaksi ja Vuoden taloyhtiöteoksi keväällä 2025 valittavat saavat yhteensä noin 2000 euron arvoisen palkinnon. Pirkanmaalla vuonna 2024 huomioitavat tahot ovat kandidaatteja valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä.

Tänä keväänä Pirkanmaalaisen As Oy Hervannan Murole -yhtiön korjaushanke palkittiin Suomen vuoden taloyhtiöteoksi.

Lisätiedot: toiminnanjohtaja Jorma Koutonen, 040 547 6910, jorma.koutonen@kiinteistoliitto.fi