Palvelut

Jäsenkiinteistö saa rahanarvoisia etuja jäsenmaksuunsa sisältyen. Kiinteistöä hoitavan isännöitsijän tai toimitusjohtajan sekä hallituksen jäsenten toiminta helpottuu, kun tarpeelliset tiedot, neuvot ja ohjeet päätöksentekoa varten saa kiinteistöyhdistyksestä.

Jäsenmaksuun sisältyvät palvelut

Puhelinneuvonta

Kiinteistöyhdistyksen toimistosta nopeaa apua laki- ja hallinto-, talous-, työsuhde- sekä korjausrakentamis- ja teknisissä asioissa.

Lakipalvelut

Kiinteistöyhdistyksen jäsentalojen edustajia palvelevat yhdistyksen toimiston lisäksi Suomen Kiinteistöliiton neuvontalakimiehet. Jäsenet voivat käyttää myös paikallisten kiinteistöalan kysymyksiin erikoistuneiden juristien palveluja. Suullinen neuvonta on jäsenille maksutonta. Uusi Lakihelppi-verkkopalvelu on jäsentalojen hallitusten ja isännöitsijöiden käytössä. Lakihelppi antaa vastaukset yleisimpiin taloyhtiössä ilmeneviin lakikysymyksiin nopeasti ja selkeästi kerrottuna.

Sähköiset jäsentiedotteet

Ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista, tilinpäätöksistä jne. Yhtiön hallituksella ja isännöitsijällä on mahdollisuus ottaa käyttöönsä sähköinen jäsentiedote.

Koulutus

Yhdistyksen järjestämissä koulutustilaisuuksissa käytetään luennoitsijoina valtakunnallisesti ja paikallisesti tunnettuja kiinteistöalan asiantuntijoita. Taloyhtiöiden hallitusten koulutustilaisuudet antavat hyvät eväät hallituksessa toimimiseen.

Kiinteistöliitto Pirkanmaa järjestää jäsenilleen yhteiskuljetuksia kiinteistöalan messutapahtumiin mm. Taloyhtiö -tapahtuma ja Kiinteistömessut.

Rakennuksen kuntosovellus RAKU - maksuton jäsenetu

Raku on taloyhtiöille suunnattu verkkosovellus, jolla voidaan laatia asunto-osakeyhtiölain mukainen kunnossapitotarveselvitys sekä myös asuinkiinteistön kunnossapitosuunnitelma. Raku on Kiinteistöliiton jäsentalojen käytettävissä maksutta jäsensivuilta kohdasta Laskurit ja sovellukset.

Verkkokurssit - maksutta jäsentaloille

HTHJ - hyväksytty taloyhtiön hallituksen jäsen antaa mainiot eväät taloyhtiön hallituksessa toimimiseen. Uuteen kurssikokonaisuuteen on koottu tärkeää tietoa taloyhtiön toiminnan eri alueilta hallituksen vastuista ja taloudenpidosta kiinteistön ylläpitoon saakka.

Toiminnantarkastuksen perusteet -verkkokurssi (HTHJPLUS) on suunnattu taloyhtiöiden toiminnantarkastajille ja toiminnantarkastajiksi haluaville. Kurssilta saa kattavat perustiedot toiminnantarkastuksen tekemiseen.

Hallituksen puheenjohtajana taloyhtiössä (HTHJPLUS) antaa tietoa, taitoa ja vinkkejä hallituksen puheenjohtajuuden menestykselliseen hoitamiseen.

Verkkokussit ovat maksutta jäsentaloyhtiöiden edustajien käytössä.

Lehdet

Pirkanmaan Kiinteistöviesti -lehti | Mediakortti

Pirkanmaan alueen asiaa isännöitsijälle ja hallituksen puheenjohtajalle neljä kertaa vuodessa postitettuna. Yhdistyksen oma julkaisu. Uusimman lehden pääset lukemaan tästä.

Suomen Kiinteistölehti
Valtakunnallinen kiinteistöalan ammattilehti, josta ilmestyy 10 numeroa vuosittain. Jäsenlehti. Jäsenetuna mahdollisuus lukea maksutta viimeisin lehti myös verkossa.

Jäsensivut

Sivuilta löydät mm. tietoa, jäsentiedotteita, oppaita, lomakkeita ja koulutusten aineistoja. Myös omien jäsentietojen päivittäminen onnistuu jäsensivuilla.

Mobiilijäsenkortti

Mobiilijäsenkortti-sovelluksella voit soittaa suoraan sekä Kiinteistöliitto Pirkanmaan jäsenneuvontaan että Suomen Kiinteistöliiton neuvontapalveluihin. Jäsennumero on aina mukana puhelimessa. Saat neuvontaa ja voit ilmoittaa muuttuneista jäsentiedoista. Mobiilijäsenkortin kautta on helppo ilmoittautua yhdistyksen tapahtumiin.

Taloyhtiön omat nettisivut

Kiinteistöliitto tarjoaa jäsentalolle omat nettisivut. Taloyhtiösivut tehostavat asukasviestintää ja parantavat asukkaiden tiedonsaantia. www.taloyhtiosivut.fi

Tutkittua tietoa

Yhdistys jakaa jäsenilleen tietoa kiinteistöjen tuotoista ja hoitokuluista sekä niiden tulevasta kehityksestä. Jäsenet saavat myös päätöksenteon tueksi tuoretta tietoa mm. korjausrakentamiseen liittyen.

Muut palvelut

Työnantajapalvelut
Työnantajana toimiva taloyhtiö tarvitsee tarkkaa ja täsmällistä tietoa työlainsäädännöstä ja alan työehtosopimusten tulkinnasta. Kiinteistöalan työnantajajärjestönä kiinteistöyhdistys tuntee alan lainsäädännön ja sopimukset. Tarvittaessa jäsentaloyhtiön edustajalla on mahdollisuus kysyä apua myös kiinteistöalan työnantajajärjestöstä Kiinteistöpalvelut ry:stä puhelinnumerosta 020 7959 480 edellyttäen, että taloyhtiö on toimittanut siihen työsuhteessa olevien henkilöiden palkkatiedot yhdistykselle.

Edunvalvonta ja vaikuttaminen
Kiinteistöyhdistys seuraa yhteiskunnallista päätöksentekoa kiinteistöjen näkökulmasta osallistuen kiinteistönomistajia koskevaan keskusteluun. Voimakkailla kannanotoilla on pystytty vaikuttamaan mm. kiinteistöveron suuruuteen ja kunnallisiin tariffeihin.

Jäsenalennukset

Yhdistyksen jäsenkiinteistöt saavat alennuksia mm. kiinteistöalan painotuotteista.