Kiinteistöliitto ilmastoteemalla mukana Suomi Areenassa

Julkaistu: 15.06.2022

Kiinteistöliitto osallistuu ilmastoteemalla heinäkuussa Porissa järjestettävään Suomi Areenaan.

Kiinteistönomistajia edustava Kiinteistöliitto on tapahtumassa mukana vahvasti lounaissuomalaisin voimin, sillä 12.7. järjestettävän ilmastoaiheisen keskustelun juontavat Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen toiminnanjohtaja Juuso Kallio sekä Kiinteistöliitto Satakunnan toiminnanjohtaja Mari Häyhtiö.

Keskustelutilaisuuden aiheena ovat asumiseen liittyvät ilmastotoimet, joiden avulla taloyhtiöt voivat vähentää asumisen aiheuttamia ilmastovaikutuksia. Mikä on taloyhtiön tai yksittäisen asukkaan vastuu ilmastonmuutoksen torjumisesta? Pitääkö ilmastonmuutoksen torjumiseen tähtääviä energiaremontteja tehdä myös huonokuntoisiin ja syrjäseudulla sijaitseviin asuinrakennuksiin – ja kuka korjaukset maksaa?

Näistä aiheista keskustelemassa ovat turkulainen kansanedustaja Ville Valkonen (kok.) ja helsinkiläinen kansanedustaja Mari Holopainen (vihr.), meteorologi Kerttu Kotakorpi sekä Kiinteistöliiton johtava energia- ja ilmastoasioiden asiantuntija Petri Pylsy. Keskustelu järjestetään 12.7. klo 14-14.45 Porin Puuvillassa. Tilaisuutta voi seurata myös striimattuna verkossa.

Taloyhtiöiden ilmastoasiat esillä valtakunnallisella kiertueella

Kiinteistöliitto on käynnistänyt Ilmastoviisas taloyhtiö -hankkeen, jossa kehitetään käytännön työkaluja ilmastonmuutoksen torjumiseksi asuinkiinteistöissä. Aiheeseen liittyvä luentokiertue käynnistyy syyskuussa Kuopiosta. Porissa Ilmastoviisas taloyhtiö -kiertueen luentotilaisuus järjestetään 22.11.

Suomi Areenan keskustelutilaisuus on osa Ilmastoviisas taloyhtiö -hanketta.

Lisätietoja Suomi Areenan sivuilta.

Juuso Kallio, toiminnanjohtaja
Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi