Taloyhtiöiden ykköstapahtuma tulee taas − oletko valmis?

16.9.2022

Puiden lehdet alkavat kellastua ja illatkin pimenevät vauhdilla. Tämä on varma merkki syksyn saapumisesta. Onneksi syksyn synkkyyteen on luvassa mukavaa piristystä, sillä Taloyhtiö 2022 Tampere, taloyhtiöiden huipputapahtuma, järjestetään jälleen Tampere-talon Sorsapuistosalissa 12.10.2022. Tapahtumassa on luvassa ajankohtaisia tietoiskuja sekä mahtavia näytteilleasettajia, mutta myös paljon muuta. Nappaa jokin seuraavista vinkeistä mieleesi ja tule mukaan!

Jos huoneistotietojärjestelmään siirtyminen aiheuttaa harmaita hiuksia, voi taloyhtiönne varata ajan Maanmittauslaitoksen osakeluettelon siirtoklinikalle, joka on auki klo 13–18 messualueella. Klinikalla Maanmittauslaitoksen asiantuntijat tarjoavat henkilökohtaista opastusta ja neuvontaa osakeluetteloiden siirtämisestä huoneistotietojärjestelmään. Tämä oiva tilaisuus kannattaa hyödyntää etenkin pienemmissä yhtiöissä, joissa ei ole ammatti-isännöitsijää. Maanmittauslaitoksen johtava asiantuntija Markus Tast pitää myös kaikille avoimen tietoiskun klo 15.30 – 15.50 huoneistotietojärjestelmän ajankohtaisista asioista.

Osallistujien ilona on lisäksi lakiklinikka, jossa voimme käydä läpi juuri teidän yhtiötänne pohdituttavia kysymyksiä ja ongelmia. Klinikalla teitä neuvomassa ovat Kiinteistöliitto Pirkanmaan lakimies Katja Lauronen ja Suomen Kiinteistöliitto ry:n lakiasiainjohtaja Jenni Hupli. Klinikalle ei tarvitse varata aikaa etukäteen, joten voit tulla itsellesi sopivana ajankohtana moikkaamaan meitä. Muistathan ottaa haltuun myös ajankohtaisiin lakiasioihin liittyvät tietoiskut muun muassa kiinteistön video- ja kulunvalvonnan pelisäännöistä sekä muuttuneesta yhtiökokoussääntelystä!

Lakineuvonnan lisäksi paikalla on myös neuvontainsinöörimme Kaisa Kettunen, joka auttaa yhtiöitä korjausteknisissä kysymyksissä. Vinkkinä, että Kaisa pitää tietoiskun taloyhtiö- ja osakasremonttien valvonnasta, jota kannattaa tulla kuuntelemaan. Järjestöassistenttimme Kaisla Myllymäki on myös tavattavissa, mikäli yhtiötänne pohdituttavat yleiset jäsenyyteen liittyvät kysymykset.

Tapahtuma huipentuu illan seminaariin, jossa Jenni Hupli käy läpi hallitustyöskentelyn perusteita. Johdatus hallitustyöskentelyyn -seminaari pidetään Tampere-talon Duetto-salissa klo 17:45 - 19:00. Seminaarista hyötyvät etenkin uudet hallituksen jäsenet, mutta uskon, että myös vanhoille konkareille voi tarttua seminaarista uusi asioita mieleen. Muistathan, että seminaariin on erillinen ilmoittautuminen.

Näkemisiin tapahtumassa!

Tapahtuman sivuille