Kyselytutkimus on osa jäsenpalvelua

7.10.2020

”Muistutamme ystävällisesti äskettäin lähettämästämme kyselystä, johon toivomme vastaustanne…”

Sähköpostiin kilahtanut muistutus saattaa aktivoida vastaamaan, mutta se saattaa myös ärsyttää vastaanottajaa. Sähköpostikyselyt ovat lisänneet suosiotaan eikä ihme; ne ovat nopeasti toteutettavissa ja kustannuksiltaan erittäin edullisia.  

Kiinteistöliitto ja alueelliset jäsenyhdistykset teettävät vuosittain useita kyselyjä. Osa kyselyistä koskee säännöllisesti seurannassa olevia ilmiöitä ja osa taas on vaihtuvia ajankohtaistutkimuksia. Kyselyiden aiheita, hyödyllisyyttä ja määrää arvioidaan hyvin harkitusti.  

Tänä vuonna kyselytutkimuksia on tehty mm. koronaepidemian vaikutuksista taloyhtiöiden toimintaan, korjausrakentamisen kehittymisestä ja isännöintipalveluiden laadusta. Säännöllisin väliajoin kysely kohdistuu myös järjestön omiin ydinpalveluihin, joista halutaan jäsenistön palautetta.

Kiinteistöliitto-järjestön kyselyihin ei liity markkinointia tai kaupallisuutta. Saatu tutkimustieto analysoidaan ja muokataan sellaiseen muotoon, että se on mahdollisimman helposti jäsenistön hyödynnettävissä. Tutkittua tietoa käytetään myös vaikuttamiseen ja edunvalvontaan.

Kyselytutkimusten tekeminen ja tulosten jakaminen on tärkeä osa Kiinteistöliitto -järjestön jäsenpalvelua. Vastaamalla järjestön kyselytutkimukseen vastaaja antaa samalla oman panoksensa järjestötoimintaan ja alan kehittämiseen. Ilman vastaajien kenttätietoa ja mielipiteitä ei tutkimustuloksia synny. Suuret kiitokset kaikille kyselyihin vastanneille avustanne!

 Jorma Koutonen

Jorma Koutonen

Kirjoittaja on Kiinteistöliitto Pirkanmaa ry:n toiminnanjohtaja

Lisää blogikirjoituksia

Haku

Kirjoita hakukenttään hakusana tai sen osa. Älä käytä jokerimerkkejä. Tällöin haku etsii kaikki mahdolliset osumat, joista löytyy käyttämäsi kirjainyhdistelmä. Esimerkiksi Tupakointi tai tupak toimivat molemmat hakusanoina.